Prvý elektromobil od Porsche? Mission E je iba začiatok!

Elektrický sedan s dojazdom 500 kilometrov a zrýchlením z 0 na 100 za 3,5 sekundy sa na trh dostane v roku 2019.

Aká bude budúcnosť legendárnej nemeckej značky? Vymizne niekedy ostrý zvuk spaľovacích motorov úplne? Dr. Stefan Weckbach prezradil v rozhovore pre Plugin magazín viac než dosť.

V súčasnosti len hybridy

Kým vízia prvého elektrického auta Porsche by mohla nabrať reálne kontúry v roku 2019, modely Cayenne a Panamera sú jedinými autami tejto značky využívajúcimi elektrický pohon. Druhému menovanému nedávno pribudol kompletne nový, vylepšený motor, ktorý zvýšil dojazdovú vzdialenosť na jedno nabitie z pôvodných 30 na terajších 50 kilometrov. Rovnaký systém automobilka avizuje aj pre model Cayenne.

porsche-cayenne-hybrid

porsche-zoom (1)

Porsche vďaka tomuto kroku očakáva zvýšenie predaja vozidiel s hybridnými motormi. Weckbach do budúcna vidí priestor v ďalšom zvyšovaní dojazdovej vzdialenosti, všetko ale v limitoch váhy a priestoru auta, ktorý batéria zaberie.

Koniec spaľovacích motorov?

Porsche zatiaľ počíta len s jediným čisto elektrickým vozidlom, ktorým je model Mission E. Dôvodom sú stále obmedzené možnosti prevádzky elektromobilov a vodiči,  ktorí jednoducho chcú šoférovať len Porsche s klasickým, spaľovacím agregátom.

Podstatný rozdiel je aj vo zvuku samotných motorov. Tie elektrické síce budú vždy od spaľovacích odlišné, neznamená to však, že by nemali mať svoju vlastnú DNA. V Porsche stále vedú diskusie, ako by takýto motor mal znieť. Už dnes je však jasné, že nech ho vyladia akokoľvek, bude jedinečný a nebude ho možné nijak prestavovať alebo prispôsobovať podľa želania zákazníkov.

Môže sa elektromobil vyrovnať závodným autám?

Značka Porsche patrí medzi prémiovú elitu, preto vo svojich elektromobiloch používa drahšie elektrické motory typu PSM. Tie umožňujú autám dosahovať opakovane zrýchlenie z 0 na 100 do 4 sekúnd. Okrem tejto vlastnosti sa oproti ASM motorom líšia aj nižšou hmotnosťou.

Na dlhej trati elektrický motor však ešte nedokáže vydávať výkon, ktorý by sa vyrovnal napríklad so závodnou 911 vybavenou spaľovacím motorom. Je to spôsobené najmä vysokou hmotnosťou elektromobilu, ktorý spolu s batériou váži niečo vyše dvoch ton.

Budúcnosť je v inteligentných elektromobiloch

Plánované nabíjacie stanice pre model Mission E by mali zvládnuť nabitie elektromobilu na 80% za necelých 20 minút. S takto nabitou batériou potom dokáže auto urobiť až 400 kilometrov. V kombinácii s technológiami, ktoré dokážu monitorovať premávku od začiatku jazdy až po cieľovú destináciu, nabíjacie stanice a stav batérie, je podľa Stefana Weckbacha práve toto budúcnosť elektromobilov značky Porsche.

porsche03_Mission E

porsche-mission-e-04_biggalleryimage

porsche-connected

Sme teda zvedaví, či historicky prvý elektrický „poršák” naplní vysoké očakávania verejnosti a opäť posunie pomyselnú latku vo vývoji elektromobilov o stupeň vyššie.

 

Zdroj / foto: Plugin-magazine.com, Porsche.com

Prečítajte si ďalšie články

Podpora

+421 908 718 280

E-MAIL

kontakt@kdenabijat.sk

Sledujte nás