Desať rokov s Teslou

Model 3 sa prvýkrát predstavil v marci 2016 a v predstihu si ho objednalo takmer 325 000 záujemcov.

Prvých 30 elektromobilov s označením Model 3 pred pár dňami našlo svojich majiteľov. Stránka Futurism vytvorila prehľad najdôležitejších míľnikov tejto americkej značky počas posledných desiatich rokov.

2008 – pozornosť verejnosti

Už je to 9 rokov, odkedy americká automobilka predstavila vôbec prvé elektrické auto na svete. Tesla Roadster sa pýšil nie len sexi vzhľadom, ale aj na tú dobu pôsobivými parametrami. Na jedno nabitie dokázal prejsť takmer 400 kilometrov a z 0 na 100 to stihol do 4 sekúnd. Z prvého elektromobilu sa predalo viac než 2400 kusov naprieč 30 krajinami sveta.

tesla-roadster_2008

2012 – prvý luxusný elektromobil

Po tom, čo z jej dielne prišlo prvé elektrické auto vôbec, prichádza Tesla s ďalšími prvenstvami. Model S sa stal prvým luxusným elektromobilom a zároveň autom roka 2013. Jeho cena sa však vyšplhala až na 106,900 dolárov pred zdanením.

2014 – autopilot a dva motory

V tomto roku vyšla Tesla na svetlo sveta s troma verziami. Najsilnejšia P85D, s maximálnou rýchlosťou 250 km/h a zrýchlením z 0 na 100 za 3,2 sekundy, dokázala prekonať aj McLaren F1. Autopilot sa stal vo svojej poloautonómnej verzii štandardom pri všetkých modeloch.

tesla-model-s-the-worlds-first-dual-electric-motor-car-2014

2015 – neskutočné zrýchlenie

Ďalšie 3 nové verzie Modelu S boli dostupné už začiatkom roka. Model P90D sa vďaka ohromujúcemu zrýchleniu okamžite stal hlavným predmetom záujmu. Na stovku sa dostal za 2,8 sekundy! V tomto období začínala jeho cenovka na 68 tisícoch dolárov.

Tesla v tomto roku nelenila a predstavila aj nový Model X so štýlovými dverami, otvárajúcimi sa smerom nahor. Kvôli výrobným problémom bola jeho distribúcia o niekoľko mesiacov posunutá.

tesla-model-x-with-its-stylish-falcon-wings-to-the-world-in-september-2015

2016 – softvérové zmeny

Začiatkom roku 2016 dostali modely S a X niekoľko softvérových vylepšení. Elektromobily sa naučili automaticky brzdiť, meniť jazdné pruhy, ale aj parkovať bez pomoci vodiča. Najlepšou vychytávkou je však možnosť privolať svoje auto stlačením jediného gombíka. Celý set týchto zmien vlastníka vyšiel na obstojných 2500 eur.

To však ani z ďaleka nebolo všetko. Autá vyrobené po októbri 2016 dostali ešte novšie softvérové vybavenie, podporujúce Autopilot systém druhej generácie, ktoré funkcie zo začiatku tohto roka dostáva o úroveň vyššie. Výrazným vylepšením bola aj nová 100-kilowattová batéria, ktorá umožní najnovším Teslám prejsť bez nabitia až 500 kilometrov. Model X sa vďaka tejto batérii tiež stal najrýchlejším sériovo vyrábaným SUV na svete.

tesla-rolled-out-its-71-software-update-at-the-beginning-of-2016-giving-the-model-s-and-model-x-several-cool-new-semi-autonomous-features

Ako sa hovorí, každá paráda má svoju cenu. Elektromobil s výkonnejšou batériou stojí o 20 tisíc viac, než štandardný model.

2017 – dlho očakávaná novinka

Kým sa z nového Modelu 3 zatiaľ teší iba hŕstka vyvolených, ďalších 325 tisíc šťastlivcov má túto horúcu novinku predobjednanú. Nečudo. S cenovkou 35 tisíc dolárov v základnej výbave sa toto auto zaradilo medzi veľkých hráčov na trhu elektrických áut dostupnejších širšiemu spektru obyvateľstva. Do konca roka by ich mala Tesla vyprodukovať až 20 tisíc.

tesla-model-3-the-sedan

A čo bude ďalej?

Že dostupnejší Model 3 nie je ani náhodou posledným, ktorý vzbudí veľký záujem verejnosti, zrejme hovoriť nemusíme. Už teraz zástupcovia americkej značky pracujú na prvom nákladnom aute s elektrickým pohonom. Ak by to nestačilo, v roku 2020 sa zrejme dočkáme aj ďalšieho SUV, ktoré by malo niesť názov Model Y. Môžeme len hádať, koľko prvenstiev Tesla v najbližších rokoch prekoná. Rozhodne sa ale máme na čo tešiť.

 

Zdroj: Futurism.com

Prečítajte si ďalšie články

Podpora

+421 908 718 280

E-MAIL

kontakt@kdenabijat.sk

Sledujte nás